...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Tuesday, August 31, 2010

...haram!!! haram!!! haram!!!...

...BABI ANJING...
...babi dan anjing...

hurm..aku tak paham kenapa...binatang ni hidup tanpa mengganggu orang lain...tapi babi dan anjing selalu disebut2 org...dyorang ni bukan bersalah pon nak disebut2...lagi aku tak paham mereka ni pon manusia nak jijik.. kite ni kan manusia yang dicipta akal dan fikiran...semua berhak hidup dimuka bumi ALLAH ni.. walaupun babi dan anjing... stakat nak tengok gambar pon nak geli2 nak jijik2... bukan nyer binatang tu menyondol2 korunk pon... aku cukup sensetif bile orang hina2 binatang mahupun anaiya binatang... sebab binatang tu tak ganggu kite...kite ni jer yang suke mengganggu kehidupan dan habitat dyorang...

lagi aku tak paham..bila aku amek coz DKHP ni smua org nk kate...

"ei gelinyer nanti kene pegang babi ngan hanjing...xgeli ker...kan haram..."

nape lah jadi bodoh sangat...dah tue2 bangke pun nak bangang sangat...nape lah tak nak fikir positif sikit... kite diberi subject sedemikian rupe bersebab...bukan sesuke hati nk pegang or nk study pasal babi ni... kite belajar untuk tau penyakit dy..macam nk jage dy semua tu...lau kite xbelajar semua tu macamana nak tau cara pencegahan penyakit yang disebarkan babi... macamana nak cipta ubat-ubatan yang boleh mengubat penyakit yang boleh menyebabkan zoonotic...fikirlah balik... jangan kerana babi dan anjing tu diharamkan dalam islam untuk menyentuhnye kite membenci binatang ni... dy pun cm binatang len ader hati dan perasaan...

No comments: