...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Sunday, January 16, 2011

lalat-lalat beterbangan...


...lalat memang suka menyemak...

...nyamuk apatah lagi...

...selalu datang tak diundang...

...datang pun selalu memudaratkan...

...semakin hari merasakan jelak terhadap semua...

...aku tak paham kenapa...
...aku tak kacau kau...
...aku tak nak tau pon tentang kau...
...aku tak nak kesah pon tentang kau...
...seinci tentang kau pon aku xnak ada kaitan...
...sebesar zarah apa sekali pun xnak ada ikatan ngan kau...
...jadi hentikan lah semua ini...

...ini hidup aku...

...aku punya jalan...

...aku yang pilih...

...sila anda jangan menyemak...

...sila hentikan semua...

...hentikan seperti anda kelihatan terlalu suci di pandangan umum...

...saya xmau heran tentang anda lagi...
...kerana saya dah belajar macam2 dari tentang itu...
...ya saya manusia hina...buruk perilaku...busuk pulak tu...
...seorang yang kasar dan ganas...
...saya xpandai menyusun ayat...
...saya xpandai berbahasa basi manis dan lazat untuk halwa telinga...

...tapi saya xkisah...
...itu hidup saya...saya yang corakkan...

...saya nak jadi batu...
...batu itu keras...
...kene air pun masih keras...
...kene campak pun keras...
...lagi seronok lau saya batu besar yang jatuh atas anda... BEST! ahahah!
...sebab itu saya rasa...

...kubur pun masing2...
...dalam kubur nanti pon bkn anda yang bantu...
...tapi amalan saya...
...bukan anda yang mandikan jenazah saya...
...bukan anda yang mengapankan saya...
...bukan anda yang menanamkan saya...
...bukan anda yang membacakan talkin untuk saya...
...bukan anda yang mau mendoakan saya selepas saya mati...
...bukan anda...
...bukan sesama sekali...

...saya nak menekankan bahawa...

....saya nak memekak...sila jgn hiraukan saya...
...sebab sy batu...
...batu yang besar...


2 comments:

Pena Marhaen said...

nice blog..kipidap!!

musYuk said...

heheeh tq insyaAllah huhhuh