...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Saturday, February 19, 2011

sumpahan cermin...



Aku nak jadi santek!



.................................................................

19 february 2011

jam 10.00 am

..................................................................


Akulah pangeranmu…

Dan engkau jadi permaisuriku…

Cintailah istanaku…

Tetaplah di bawah aapnya….

Sehidup mati bersama…

………………………………………………………..

Sayup-sayup kedengaran lagu ni bergemesik alunanya di telinga…indah sungguh lagu ni..jika dihayati penuh makne yang tersirat..OK FULLSTOP… kite sebenarnya bukan nak bercerita tentang lagu stinky penyanyi indon ni yer… hahahaahha!!


Sebenarnya tu lagu ringtones fon aku…giler tak boleh blah pakai lagu indon tok ringtone…huaauaha ! semua gara-gara2 pengaruh indon waktu praktikal zaman dahulu kala dulu…ahahah!


Ok pagi-pagi bute tadi bukan main rancak bernyanyi berjoget menjerit-jerit fon aku panggil aku… rupenya ila call… dengan mamai2 tahikz mate berselirat kat mata aku bangun angkat…

...............................................................

“ woi eza!! Woi!!! Bangun…ko dah bangun lom…kol 11 siap aku nak call cab… bangon doe kitakan nak keluar…” kata ila hoho! (giler skema aku ni)


“ hurm..ila…wei sorry mek aku baru dah lame bangun hahaha! Tidur pas subuh tak sedar diri langsung ok aku siap mandi-mandi pe jadah semua…”


“ ok za…bye…”

................................................................


adeh macam manalah aku boleh lupa arini nak kuo ngan diorang semua… pe lagi melaton u aku mandi dengan sepantasnya…bersiap per jadah semua tu….akhirnya kita orang pon nek lah cab menuju ke destinasi yang first kat pcm. (bukan tempat first memang bertempek kat area pcm jer x kemana pon hahaha)


ok mule pe lagi sampai jer pcm muka semua kelaparan pe lagi serang kedai yang mana menawarkan nasi untuk makan sarapan + lunch hour nyer ahahahhaah! 2 in 1…senang… cepat kenyang, cepat boncet…


ok seterusnyer meneruskan pengembaraan dengan mencari dress bagai semua tuk dinner sem 6 dkhp yang meletop2 themesnyer… MASQUERADE GRAMMY AWARD BALLROOM NIGHTRED CARPET… fushoooww!!! Giler glam lah cosmae aku malam tu waakakaaakaka!!! Aku pon nak gak join sekaki.. almaklum malam2 last kat upmkb ni, dinner last kite orang pe salah nyer gile glamm bukan selalu pon ye dak…termasuklah aku ahahah!


dari kedai…ke butik…sopink mall (boleh lah mcam separuh pasaraya kini kat kota tinggi tu keluasan dy…haha) bridal weeding shop semua kiteorang balon masuk… tapi belinya tak juga…hahaaha!


Sebab tak der yang berkenan dihati..orang macam aku pulak bermasalah nak cari size dress… ila nak cari yang bermotifkan hitam..sameerah bermotifkan drees labuh macam aku kalau boleh… akma hurm…aku tak tau..hehehe! alia tak per dah der… alia kire jadi consultant designer jer untuk kiteorang pada hari ini…hahaha! Giler seharian menempek area pcm giler lah…dah lamer tak buat kijo giler macam ni…


Ok dalam mood bersopink-sopink ni kami telah dilanda masalah beso punya! SUMPAHAN CERMIN…seyes!! Aku rase macam cermin tu berhantu… disetiap sudut mane kedai, butik, shop ker apa jadah sekali pun event toilet semua ade cermin..takutnyer!!! -..-ll aku dan rakan-rakan yang mengalami sumpahan ni serta merta bertukar menjadi camhore bila Nampak cermin..addicted yang sangat teruk..!!! wabak dah ni…hahahah! Lau tak cayer meh tengok sini… SUMPAHAN CERMIN…..wooooo~~ (sambil membuat gaya menyeramkan….)


.......................................................................................................

segalanya mesti bermula dengan aku.... -..-"




next is sameerah...




sameerah sah berjangkit dengan aku...




tapi bukan dari pengaruh saya...




seterusnya...




ditambah dengan alia...




seperti ini...





dan begini...





macam ini...





straight foward to the mirror...haha!




pantas mencari peluang...




di setiap sudut...





setiap waktu...





di setiap cermin...




dan cermin lagi...





dan maseh lagi cermin...



betul kan sumpahan cermin ni bahaya....aku dah cakap...dari 1 sorang + 1 sorang + 2 orang + 3 orang = 4 orang ! banyak tu! ok wait? 4 orang? missing 1 more person? -..-" akma.... ok... akma hilang... ahahha! maaf tak sengaja...mase SUMPAHAN CERMIN ni menimpa kite orang ni akma sedang keseronokkan di H2O untuk rambutnyer yang santek ngan lam fiting room...so akma selamat dari SUMPAHAN CERMIN...hehehe... hebat! hohoh



ok sempena SUMPAHAN CERMIN ni melanda kite orang ni ader model terkenal tok hair clip yang santek aku ngan sameerah jumpa kat cinderella ngah bersepah-sepah kat dalam pcm... jom tengok model santek...hoho!


...........................................................



























ok...tu jer sumpuhan cermin yang melanda kami semua...parah yang amat sangat...hahahah!

0..ov


p/s: at least aku dapat gak dress tantik…bersame belt…dapat diskaun 20% tok semua barang tu…suke teramat sangat!!! Puas hati dapat own sendiri baju tu dari rent… harge masih dalam bajet…hahaha! Picture tak leh publish ler der tak surprise…nantikan 19 march nanti baru leh publish…ahahah! Mood riang..kerja tak siap lagi…santek + bagus! O..0v

.......................................................................................................

the ends...haha!

2 comments:

ïêmå å¢klê§ said...

ni shoping ke bergambar...
huhu...

iema xsempat nk bepoya2... byk keje nk kena siap kan.. berpoya2 kat blog jela :(

kusiberjalan said...

heheheheeh!
eza pon poya semalam jer..ni dah masuk gua semula..gue berjimat....eheheheh sopink sambil bergambar..standard pompuan ler lau kuo sesame ni heheheh!