...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Saturday, May 21, 2011

adik salah orang ni... makcik bukan mak adik...



hah! semangat giler pagi-pagi aku ikut mak aku, makcik noi, akak ngan abang ipar aku pergi pasar tani... yer! aku memang buang tebiat bangun pagi-pagi buta hanya kerana pasar tani... maklumlah demi menjana lemak aku sanggup jer hahahha! ok gara-gara "pelaburan" tak bermakna aku di toilet pagi-pagi yang mengambil masa 30 minit aku telah menyebabkan semua orang lambat.. munchees sungguh! *dull* normal lah pagi-pagi buta hahaha!




sesampai aku aku di pasar tani aku berlari dengan penuh kesungguhan sambil melompat keriangan bagai ungka dengan monyet berpesta kat dala hutan... hahaha! ok tak aku pentipoo jer... aku jalan lah elok-elok ngan mak aku.. kang kalau jalan berterabur ader kene penampor pagi dengan mak aku aku... hahahahha!



tiba jer pintu masuk pasar tani aku dah bau dah makan sedap!!! wah!!! lapar.. dalam otak aku tau hanya makan.. makan.. makan... dah macam plant vs zombie jer... aku ngan mak aku berpecah ngan makcik noi ngan abang ipar ngan akak aku.. yolah akak aku ngan abang ipar aku kan macam belangkas mana nak berpisah.. yang makcik noi aku dah semangat hilang entah kemana pergi mencari barang dapur..



aku ngan mak aku mencari makanan tok sarap ngan ikan parang.. hurm.. kalau dah balik kampung muo ni tak der ikan mayong ikan parang pon boleh janjji asam pedas ikan tu.. pergh!! mables siot!!! dah lama pulak  mengidam nak hahaha! *hyperbola sungguh!*



lepas je mak aku beli nasi kerabu, petai jering bagai aku mengingatkan mak aku ikan parang kang terlupa pulak na belikan.. tapi mak aku ni pulak sibuk nak mencari makcik aku ni yelah kot-kot dia terbeli kan dah pembaziran yang berlaku ikan tu dah lah mahal... jalan punye jalan lalu lah kat kedai ikan...




mak : eh kedai ikan ni.. banyak ni ikan baru...

aku : a`ah lah mak... mak tu ader ikan parang beso-beso panjang tu.. mak tak nak ker? 

sambil meneruskan jalan memimpin tangan mak aku....

aku : mak..mak tak nak ker ikan parang tu mak? sekilo rm 20 (sambil tunjuk kedai yang dah lepas tu)

dalam hati aku : apa pasal lah tangan mak aku kering sangat....


tiba-tiba...


makcik baju merah : dik..dik...adik salah orang ni... makcik bukan mak adik...


aku : eh! macamane mak saya bole jadi makcik! opppss!!! makcik!!! maaf.. maaf... saya ak perasanlah... heheh! ingat mak saya... maaf yer makcik... *sambil tersenggih-sengih sumbing, blushing*




perggghhhhh!!!! malu giler babs!!! munchess inseplitis sungguh!!! apa telah aku buat di khalayak ramai ni... adeh!!! macamana pulak aku bolek sauk tangan makcik tu dengan penuh confident nyer.. aku rasa macam nak seret muka kat jalan bagi moto mamak putu mayam tu langgo jer.. T..T



aku pon carilah mak dan dan aku tengok dia kat depan dah ketawa terbahak-bahak gelakkan aku.. bertuah sungguh mak aku.. pergh!! gurau kasar nampak.. rasa macam nak peluk mak aku kuat-kuat cium puas-puas.. sebab geram!!! hahahaha!  



aku : mak ni jalan menonong je ke depan tak tengok anak mak ni.. -..-"

mak : yelah takkan mak nak jalan terbalik pulak ke depan lah tengok orang... hahahah!

aku : oowh macam tu ye mak ea... *dull* haha!



................................................


p/s : dua minggu duduk umah aku rase dah macam kilang menjana lemak jer.. segala diet dilakukan pasti mak aku topupkan balik -..-" haish....









No comments: