...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Sunday, June 26, 2011

aku hilang respect bila orang atasan tengking orang bawahan kat public

sekarang aku dah kurang masa bersenang lenag disebabkan gigih mengumpul harta untuk nak masuk meminang shahiezy sam dengan penuh semangatnyer.. cewah! kalau boleh sehari nak kumpul RM3 agak-agak cukup tak sampai tahun depan aku jadi kayo raya... ahahaha! ok tak aku pentipoo jer.. 



aku kerje part time pon sebab nakkan sesuatu tak mau lah pakai harta mak aku.. sogan den.. banyak bebeno dah mak aku laburkan kat aku untuk jadi manusia berguna dan boleh dipakai.. disebabkan dah berjuta lemon kerja part time yang aku cari last-last aku pilih kerja kilang jer sebagai part time aku.. ahahha! ah! persetankan semua tu janji gaji masyuk! kerje pon senang lenang.. bukan aku tak pernah jadi minah kilang kan.. 



ok itu bukan persoalannyer.. kerja aper pun yang dipilih jawatan ker posisi apa yang dipegang kita sebagai manusia biasa rasenyer tak perlu kot hidup nak menyombong meninggi kan hidung yang sememangnya tak pernah mancung tu.. 


masuk ni kilang kedua pernah aku kerja.. kalau dulu kilang menghasil kan printer keluaran HP yang operator, supervisor, leader bagai semua di dominasi oleh orang melayu orang kite... tapi sekarang aku wat part time kat kilang keluaran telefon panasonic.. apa yang membezakan kilang ni yelah masuk-masuk jer kilang terejut beruk cipanzi ungka bagai.. memang terngangalah aku sekejap.. aku rase macam aku ni datang negara lain jer...


pergh!!! bangla, nepal, vietnam, myammar, pakistan, seri langka, indon bersepah-sepah merata kat kilang.. fushooww!!! leader, supervisor pulak di dominasi oleh bangla... giler r.. ok tak kesahlah ko bukan kilang aku pon nak tentukan saper leh jadi orang atasan.. yang kau sakit hatinyer ialah mereke bersama sekongkolnya ni dah lah datang menumpang mencari rezeki kat negara orang, baru dapat jadi leader jadi supervisor pergh dy punya bajet sombong bajet bagus dy tu pijak-pijak nya manusia yang bernama melayu ni.. muncheesss!! sungguh!!! aku cukup tak berkenan manusia yang bergelar ketua sombong tak bertempat.. cis!!! *bajet hang tuah sekejap ahahhaah!


yang ader ok tu ok lah kan.. hormat orang kita tapi ade yang bajet bagus ni memang terase macam nak kene sempok jer ngan aku.. paling menyakitkan jiwa ader satu hari tu aku tersangat lah letih hinggakan kaki aku ni hampir cramp kekejangan sebab terlalu lama berdiri, ye aku tau kerja kat sini 12 jam berdiri tapi aku ni manusia biasa jer mangkuk.. so aku dengan sesuka hati mencangkung kan diri sekejup hanya untuk 2 minit.. leader bangla tempat aku pon paham yang kaki aku dah sakit.. ngah syiok-syiok cangkung kejap tetibe datang QC insp. hindon sembur aku marah-marah sebab aku cangkung.. ceh! tegur elok-elok tak boleh ker? perlu ker nak jerit-jerit sampai nak terkeluar anak tekak tu? huh? 



halah bukan tempat aku jem pon.. ceh! dasar minah hindon betol.. sait jiwa jiwa aku buat kerja... dengan muke terkanceh aku pon bangun lah buat kerja sambil terkinja-kinja sakit kaki... T..T sekali akak myammar depan aku cakap dQC insp. tu memang macam tu.. bajet cool bagus sebab nak kejar pangkat... ceh! kalau yer pon nak kejar pangka bukan macam tulah cara nyer mahcik oi!!! 





p/s: nasib bek lah aku cume kerje 2 bulan jer.. lau aku kerja lama dah lama aku sempok2 ko toh.. ahahha! *pasang niat jahat setelah dihasut syaitooon  yang direjam.. hahhahahah!

3 comments:

AzieYmiN said...

amboi2 minah mana marah tuh.... xpe nanti belajar rajin2 beli kilang tu pecat minah tu ye...hihi

ïêmå å¢klê§ said...

orang indon memang mcam 2..
xsedar diri...

kalau iema memang xsabar dah...

kusiberjalan said...

azieymin hahaha! kalau boleh beli kilang tu tapi tak mampu malaas r kilang nbyk bangla bau kari basi ehehehe


cik iema ikut kan hati nk cabut dah nseb bek ngenang kan duit jer ni ahahah!