...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Saturday, November 19, 2011

bertemu dengan bidadaranya yang bakal dijumpainya disyurga




hujan renyai-renyai rini.. macam paham jer perasaan yang berselindung dalam jiwa ni.. haish... semakin hari semakin laju pulak masa berlari.. tak sempat aku nak kejonya.. banyak juga masa yang disengaja aku buang begitu sahaja dengan sambil lewa.. hati ni tak habis-habis nak sayu.. kalau tadi pagi sampai tengahari nafsu amarah punyelah membuak-buka kini ok lah jugak.. mungkin berkat istighfar kepadanya.. macam ni lah jadinya kalau kijo ngan manusia yang cakap tak serupa bikin, cakap nak gebang, kencing nak lebat tapi satu hapa pon nan hado...! ceh!




ok bukan ini hendak diceritakannya... hari ini diam tak diam genap 5 hari atok aku pergi meninggalkan kami semua setelah 93 tahun hidup di dunia pinjaman Allah ini.. siapa sangka atok pergi meninggalkan kami begitu sahaja.. mujur makcik aku ngan anak dia ade mase tu.. aku agak terkilan jugalah sebab last jumpe atok mase hari raya puasa.. raya haji tak balik.. menyesal tu memang penuh penyesalan tak payah cerita.. tapi apa kan daya kan? tak de rezeki nak jumpe atok aku satu-satunye yang tinggal tu...




disaat aku sampai umah atok pada pagi hari, terlihat sekujur tubuh kaku, muka yang tenang, bersih tanpa secalit kotoran pon kat muka atok.. atok macam tersenyum jer... sedih! waktu aku bacekan yassin memang tak dapat nak tahan air mata yang bergenang ni.. bila satu persatu kenangan ngan atok mule menjelma.. aku windukan saat mandi kan atok, atok akan peluk aku, bile salam atok aku suke bila dia balas semula ciuman aku.. aku rindu atok panggil sesapa jer yang ade dalam uma h tu.. ahahah! TT..TT




"sape ko ni nak.. badan beso-beso.. banyak daging ni.." *atok selalu lah camni bile aku salam dia..sebab dia dah tak nampak...


"errr... ni eza tok anak mak itam....atok tak kenal ker?" -..-"


"hhhuii!!! noi.... hhuuiiiiiii.... tak der orang ker kat umah ni... huiiiiiii!!!" *saat bile panggil makcik aku


"hitam... hitam... hitam ko nak makan ker?? hitam.....ei comot..ooooowww comot..." *rindu giler atok panggil kucing bile kucing tu men kat kaki dia.... haish...






tapi apakan daya... qada dan qadar harus diterima perginya atok meninggalkan kami  meninggalkan kesan yang dalam sangat.. aku lagi sedih bile tengok mak aku nangis nyorok-nyorok bile lepas cium atok sebelom dikapan kan... T..T tanpa disangka, sesungguhnya Allah maha besar, jodoh dan maut memang terletak ditanganNya yang esa... anak-anak atok semua cukup gembira sebab atok dikebumikan sebelah bidadara yang bakal dijumpainya disyurga iaitu atok gemok suaminya yang tercinta.. betapa setianya atok menanti pertemuannya dengan atok gemok di alam lain... swweett!!! adakah aku dengan pasanganku bakal dikebumikan bersama?  hurmm...wallahualam....









al-fatihah buat atok kesayangan ku

"HJH. RAFEAH BINTI HJ. HUSSEIN"

yang telah pergi meninggalkan kami pada

15 november 2011

bersamaan 19 zulhijah 1432

pada jam 6.45 pm.....


No comments: