...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Sunday, November 06, 2011

sesungguhnya kita manusia selalu lalai dan lupa dengan Allah tapi syaitan tak pernah melupakan kita....

hurm... hari ini hari raya aidiladha.. orang sibuk balik rumah, balik kampung, bergumbira berbahagia berjoget-joget ngan family tersayang.. aku kat sini berkulat bercendawan kat bilik.... tulah! ade waktu balik tak mau balik.. nak jugak jadi anak tanggang...



hape pon payah... aku tak balik pon bersebab... bukan sengaja.. lagi pon kalau aku balik segala assignment aku semua hurm seharusnya dan sepastinya akan tergendala selama-lamanya.. buahahaha! *hurm nak sedapkan hati jer ni... hahahah!



sementara menternak kulat, kulapok dan maju bersama cendawan kat bilik cam biasalah kan kerja-kerja aktif dan sungguh efisien aku memondeh-mondeh dilaman-laman sosial ayang ade... almaklum lah kolej yang "mahal" sangat kat upm ni tak mampu nak ada tv.. jadi apa yang bersyukur sahajalah... hahahahah! malam ni malam penuh dengan keinsafan dalam jiwa sambil bermuhasabah dalam diri... *sambil mengenang diri yang semakin tue dimamah usia.. cewah! kelas ko bedah...



sesungguhnya aku tabik giler dengan iklan-iklan luar negara yang mampu mencipta moral yang berguna hingga menosok ke jantung kalbu.. mungkin Malaysia tak buat sebab berbilang kaum dan mungkin nak menjaga hati ramai pihakkan... tapi sumpah! lah dengan ada iklan macam ni mungkin ramai orang akan lebih tersedar dengan apa yang dilakukan dalam kehidupan sehariannya.. terutama orang yang macam aku ni selalulah dalam kelalaian, kealpaan, kelupaan dan sewaktunye....




kesian gak kat diri aku ni muda-muda dah tua nyanyuk.. banyak pulak buang masa, buang nikmat-nikmat kehidupan untuk akhirat nanti.. haish!!! eza silalah berubah... tapi tulah bila kite berubah kearah kebaikan ada aja mulut sampah sarap menyalak-nyalak.. buat baik kene kutuk kene hina kene cerca.... buat jahat apatah lagi... hurm.. irtulah manusia... macam lagu raihan.. "demi masa, sesungguhnya manusia kerugian...." *lantas terus pasang lagu nasyid raihan... huhuh!





nah kudapan-kudapan malam ni...law jowo omongnya mentong mentong dimalam hari... ahahaha!




benda ni dah macam penyakit dalam masyarakat kita.. bukan setakat orang lain aku pon sama.. sedar tak sedar apa yang keluar dari mulut kita ni kadang-kadang memang berbahaya.. haish! mulut..mulut.. payoh nak jage ang ni.. lidah tu nampak jer lembut tapi berbisa.. ang tau tak lidah.. ang tu banyak dosa... haish... T..T





ni lagi lah.. kadang kala kalau hati tak kuat bukan nafsu jer tak leh lawan hasutan syaiton direnjam pon tak boleh nak tepis... ya Allah.. sesungguhnya tetapkan lah iman aku dalam menutup aurat ni..seram aku dengan dunia akhir zaman ni... haish... T..T begitu mudah kita mendengar hasutan syaiton durjana ni... yer rambut tu lau di tayang memang cantik tapi tapi cantik di dunia diseksa di akhirat tak guna gak..




iklan ni memang terbaik.. sesungguhnya!!! solat subuh lah solat yang paling................................................... aku suka tinggal di waktu subuh... *cis kantoi! tapi aku bersyukur masih ada orang yang sayang aku kejut dipagi hari untuk solat subuh... kalau kat umah mak aku.. lau kat kolej roomate, member aku.. sesungguhnya aku menghargai orang yang kejut aku.. terima kasih menyelamatkan dari diselubungi kulit babi...





p/s: sesungguhnya kita manusia selalu lalai dan lupa dengan Allah tapi syaitan tak pernah melupakan kita....

No comments: