...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Monday, December 19, 2011

aku tidak sanggup lagi berjauhan dengan Mu ya Allah



dikala ini diri ini begitu hanyut dengan kemewahan duniawi yang sementara semata-mata.. dikala itu kita lalai dengan DIA yang satu.. melupakan DIA dalam segala hal...  bila ditimpah musibah baru DIA itu diingat dicari... Astaghfirullahala'azim... ya Allah yang Maha Besar lagi Maha Pengampun.. ampunilah dosa hamba mu yang hina ini.. kerana meragu-ragukan ketentuan mu.. ya Allah dikala hati ini lemah aku telah membiarkan godaan syaitan dan nafsu terus menerus menggoda hati ini meratap dengan segala apa yang telah Engkau berikan kepada aku... Astagfirullahalazim... sesungguh hambaMu yang hina ini memohan keampunan dariMu... ampunilah aku ya Allah... sucikanlah hati ini dari segala kehitaman dosa dan cacat celah yang bisa merosakkan hati ini.. 




jodoh dan pertemuan itu datang dariMu ya Allah.. itu sememangnya ketentuan yang telah Engkau ciptakan buat hambaMu yang Engkau sayang dan cinta... berikanlah jodoh yang mampu membimbing aku kejalan yang diredhai mu ya Allah... berikanlah jodoh yang mampu mendekatkan diri ini kepada Mu yang Allah.. aku tidak sanggup lagi berjauhan dengan Mu ya Allah.. kerana Engkau, Allah yang maha Esa, tiada yang disembah melainkan Engkau ya Allah.. TT..TT



hurm...  terasa diri ini begitu hina di mata yang Maha Besar, kerana mempunyai hati yang lemah dan tidak kuat untuk mengharungi segala masalah dan dugaan yang diberi.. ya Allah.. sampai bile nak macam ni.. aku nak hidup yang berjaya... aku tak mau dibelenggu dengan segala masalah mampu memberi effect kepada kejayaan aku.. ya Allah bantulah aku.. aku ingin menempah kejayaan buat ibu ku.. aku tak mau menghampakan dia.. cukup hati! la tahzan!!!  la tahzan!  la!!!  LA TISUA YA QALBI... 




hurm.. mule-mule mood memang stabil untuk seketika.. memang seronoklah kan siapkan term paper aku yang tergendala berapa minggu kerana kekurangan informasi... dikala otak keletihan aku memang suke memondeh dilaman sosial tapi kali ini buka Facebook menjadi laman utama tapi youtube pula.. jari jemari yang montel ni memang laju kalau bab-bab cari video lagu hahaha! hinggalah aku terhenti pada 2 video lagu ini.. hati ini begitu tersentuh *ceyt! emo sekejap.. lantas muhasabah diri disaat itu juga.. bait-bait lirik dia memang menusuk ke jantung kalbu... jadi orang kate kalau jumpe benda baik harusnya disampaikan walaupon sedikit.. so nah aku nak berkongsi ngan kenkorang semua huhuhuhu! 






indah dewi pertiwi - di atas satu cinta

 

aku suka gile part ni... touching giler... TT..TT *sambil berlari anak di lereng-lereng bukit.. bajet buat filem lah ni ceyt., o0"

subhanallah aku mencintainya
subhanallah aku menyayanginya
dari ufuk timur hingga ke barat
selalu di hatiku....



lepas tu sambung pulak layan lagu ini.. lagu ni memang aku suke gile... terasa diri ini sememangnye kecil dan hina.. sebab terlalu banyak sangat penjanaan dosa berlaku sepanjang hidup sama ada secara sedar mahupun tidak.. haish... TT..TT


opic - maha penyayang



Engkau Allah yang pengasih, Engkau Allah yang penyayang
Engkau Allah di tangan-Mu segala kuasa kejadian
Ampunilah ampunilah segala dosa kesalahan
terangilah terangilah bimbing ke jalan yang benar


Engkau Allah yang pemurah, Engkau Allah yang dermawan
Engkau Allah di tangan-Mu segala rahmat pertolongan
Padamulah digantungkan segala hara keselamatan
Lindungilah kami semua wahai sang penguasa alam



Engkau Allah Engkau Allah yang pengasih dan penyayang
Ampunilah ampunilah semua dosa
Engkau Allah Engkau Allah yang pemurah dan dermawan
Lindungilah lindungilah kami semua


Engkau Allah Engkau Allah yang pengasih dan penyayang
Ampunilah ampunilah segala dosa
Engkau Allah Engkau Allah yang pemurah dan dermawan
Lindungilah selamatkan kami semua


Engkau Allah, Engkau Allah, Engkau Allah, Engkau Allah
Engkau Allah yang pengasih, Engkau Allah yang penyayang
Engkau Allah di tangan-Mu segala rahmat pertolongan





p/s: entry sejak menjak ni sedih..ok *tak emo.. maaflah dalam pemulihan semangat yang hilang entah kemana tak tau.....






2 comments:

Jia Nur Fizza said...

i like dis part...muhasabah diri...=) good en3..=)

kusiberjalan said...

tq cik jia... huhuhuh tulah kadang2 bila kite lupe kina muhasabah diri ingt balik ape kite dah buat baru sedar byk silap.. haissh... huhhu