...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Friday, December 09, 2011

sesungguhnya Allah masih sayangkan aku, aku jer yang tak tau

sesungguhnya.. Allah itu Maha penyayang lagi Maha mengasihi.... segala apa yang kita hajati kita minta semestinya dia akan tunaikan sungguh pon mengambil masa yang agak lama.... kerana Dia Maha penyayang... hidayah ataupon pentunjuk yang diberikan selalunyer memberi kita hint untuk berubah menjadi lagi baik atau pon untuk memberikan kita sesuatu yang lebih baik dalam masa akan datang.. Dia selalu menjadi penyelamat keadaan walaupon kita bakal ditimpa musibah mahupon berdepan dengan kekecewaan... kerana itusemua sebagai pengajaran dalam menempuh kehidupan.. cewah! *wah kenapa aku dalam mood seperti serius ni.. oohhhwww! damn!





*eherm... kerja penyucian hati aku ke arah kebaikan... sila jangan gelak tapi bimbinglah aku ke jalan yang diredhai... aku nak berubah menjadi manusia yang lebih dari yang semalam...



yer pengalaman, kekecewaan, kesedihan, kegagalan dalam sesuatu yang kita lakukan mengajar kita erti kehidupan agar di masa akan datang kita tidak akan mengulangi kesilapan yang sama... ia juga mengajar kita supaya menjadi lebih dari kemarin.. macam orang selalu cakap.. yang semalam biar menjadi sejarah... hari ini perlu bagus dari semalam... yang esok akan menjadi sesuatu kenyataan... owh! betul ker ape yang aku cakap ni.. ah  p lantak lah itu semua.. hahaha!



kadang aku tak paham kenapa dunia seperti tak adil? or mungkin aku maseh muda dan maseh banyak perlu aku lalui dan aku pelajari... mungkin...aku ni manusia yang tak bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan oleh yang Maha Besar? mungkin... aku manusia yang masih belum mengenal erti keredhaan dan erti bersyukur dalam kehidupan... bak kata mila dalam ombak rindu... *eherm kelas ko bedah tengok ombak lendu A.K.A ombak rindu ahhahaah~


"redha itu adalah perasaan ikhlas, tapi kalau redha tapi dalam hati masih sakit kerana cemburu tapi tak melakukan apa-apa hanya melihat itu pasrah namanya..."




macam tulah lebih kurang ayat dia... tebiat aku nak ingat setiap dialoq yang di hafal kan...? sains tanah nyer note tak pulak aku ingat macam tu ahahhaha! so, aku bersyukur dengan apa yang aku ade, apa yang aku lalui, apa yang kau ketahui...sesungguhnya Allah masih sayangkan aku, aku jer tak tau... kerana Allah akan mengurniakan sesuatu yang labih baik dari apa yang kita ada waktu sekarang ni.... 




p/s: ok cukup! memondeh plak an kat laman sosial ni.. ezazura!!! awok tu ader assignment yang melambak-lambak berkoyan-koyan kene siapkan nak submit minggu depan ok... ok sekian...

2 comments:

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

bukan senang nak tanam sifat redha dalam diri..
tapi buat masa ni sedang mencuba...

dah2 g wt assignment...

kusiberjalan said...

tau tak pe susah tp kene pakse diri belajar... haish....