...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Sunday, February 26, 2012

bonzai-bonzai yang menyemakkan mata bersama perfume yang tengik




taken from fatimah rahman nyer facebook.. comel jer mereka kan? shuuwweett!!! 

p/s : timah santek jelita saya meminjam picture anda kat sini.. ok.. huhu

kepak kebom kepak kebom! hurm akhirnyer bertimbun-timbun dah kawan-kawan zaman sekolah aku mendirikan masjid yang tersergam indah.. semalam dengan sukacitanya aku telah di invite ke majlis walimatulurus rumah fatimah rahman sempena hari perkahwinan yang penuh memeriahkan bersama suami tercinta beliau hasbullah.. aku balik rumah pon semata-mata nak pergi majlis mereka.. holah! dah bape banyak aku terlepas pergi disebabkan kotmitmen aku terhadap kehidupan yang telah membataskan segala aktiviti remaja aku cewah! kelas ko bedah! haha



ni ade rezeki aku balik lah juga demi kengkawan kite.. lepas ni kerja kahwen aminah a.k.a buk pulak ngan aisyah mohammad. ade rezeki aku akan datang juga. haish! semua meriah bile tengok kengkawan yang dah kahwen terasa seronok pulak.. terasa nak kahwen-kahwen jugalah. haha! *hello eza! please stop day dreaming ok.. awok tu jodoh pon dah lari tang mana nak kahwen tu.. --" apalah naseb aku ni. aduhai... 





pada mereka dan mereka aku mendoakan semoga mereke-mereka semua kekal bahagia ke anak cucu cicit hingga akhir hayat lekas-lekas dapat baby nanti leh buat baby shower.. ahaha! perkara yang seronoknyer semalam mase pergi kenduri kahwen rumah timah ni dah macam sesi bersua kembali kire macam mini reunion pulak dah aku tengok semua ade, dari anak orang, makwe orang, pakwe orang, bini orang, laki orang, mak orang, ayah orang semua ada! kelas ko peah!.. haha! semua kelas dah pecah rekod hanya kelas aku jer iaitu 5ST maseh belom seorang pon yang memecahkan rekod menamatkan zaman bujang. hurm sapelah yang bertuah kan memulakan dulu nanti? untung ler.. haha




ok intipatinya yang aku nak cerita bukan lah pasal orang men kahwen-kahwen itu hanya sekadar mukadimah. hambek ko! tadi dengan berat hatinyer aku terpakse kembali semula ke UPM demi menjalani kehidupan asal aku sebagai seorang pelajar bukan penentang auku ok. macam biasa dari semenchu ke larkin dari larkin ke TBS pastu sambung naik komuter pergi ke serdang. aku bahagia komuter macam takde orang tak perlu nak berpeluk berpeluh berdrama bersama nigar, bangla, pakistan, warga indonesia mahupon warga Malaysia yang gatal lagi miang.



namun kebahagian itu hanya cuma seketika sahaja. naik jer bus UPM nak balik kolej aku terpaksa menerima tadahan dari bonzai-bonzai yang menyemakkan mata bersama perfume yang tengik sepanjang hendak menuju ke kolej. wahai homo sapiens sekalian yang juga dikenali sebagai mamalia yang berakal waras, sesungguhnyer walaupun anda adalah seorang gadis yang santek jelita lagi ayu berdahi licin mahu pun sesexy mulan jameela namun begitu jika anda memakai sleeveless dan berdiri didalam bus sambil memegang tiang mahupun pemegang dalam bus sila tolong shave lah segala bulu-bulu tiak anda itu. namun bagitu bagi jejaka idaman malaya ker jejaka hangat mat salleh ker asalkan nama jejaka anda juga diingatkan sehensem mana pon ada semacho macam remy ishak pon ada sehot  jejaka k-pop pon anda jika tiak tu tengik sangat macam sebulan tak pernah berus tolong lah pakai perfume ker, dedeorant ker pakai baju yang wangi ker sebelom sesiapa memerlukan bantuan CPR mahupon mengalami masalah pernafasan yang amat cronic. ok?! itu adalah perbuatan yang kejam tau??! tolonglah jangan jadi manusia yang selekeh selebet sangat burok bebeno perangai awok semua tu.. tau? dan




sumpah aku memang nak pengsan seketika namun aku berjaya tahan dengan menghidu tart telur portugis. oh damn! dalam keadaan sedemikian rupe pon aku maseh boleh menghayati aroma makanan? oh! aku sememangnyer bernafsu puaka.. ahhaha!




AMARAN KERAS: tolong lah memehami keselesaan masyarakat sedunia. --" 


2 comments:

naeila anum said...

prfff... layan bau ye kak satu hari ni??

kusiberjalan said...

holah bau yang amat menyebalkan hahaha