...penulis boleh membuat aduan kepada pihak berkuasa jika mendapati hasil tulisan mereka diperdagangkan tanpa kebenaran. ia dilihat sebagai mencuri harta intelek...


Sunday, August 12, 2012

kesyaduan di bulan ramadhan...




diam tak diam...celik tak bute dah minggu last kite berpuase... aku rase sayu pulak... hentah kenapa hentah bagaimana bulan ramdhan tahun ni rasa macam syahdu... mungkin mengenang kan kebaikan untuk menjana pahala yang banyak tak berapa mencapai target... iye! aku hanya manusia biasa... tak berapa kuat untuk melawan napsu... namun aku tetap mencuba mengawal selagi terdaya dan mampu...









adakala aku bermunasabah... memikirkan masa-masa silam yang banyak aku leka dan terlepas banyak perkara yang mendatangkan kebaikan sama ada untuk duniawi mahupon akhirat. itulah dinamakan manusia sering lupe diri dan alpa dengan kemewahan, keseronokkan yang hanya sementara. keseronokkan yang diberikan hanya lah menjadi janji-janji syaitan buat menjadi pengikutnye jer...



perubahan... sesuatu ungkapan yang mudah dituturkan tapi amat sesak untuk dilakukan. mungkin tidak. mungkin senang. namun untuk berkekalan istiqamah hingga ke pengakhirannye??? memerlukan kekuatan mental dan rohani yang cukup kental... kalau tak kental mungkin tersungkur kembali ke takuk yang lama di selami lumut dan lumpur... kalau bernasib baik boleh keluar dari selut tersebut... kalau malang mungkin terus tersadai dalam selut terus berkubur disitu...










p/s : ada masa bende tu menyakitkan hati kita... tapi kenapa kite cari pasal nak sakitkan hati kite kan??? (==')

No comments: